torsdag 9 maj 2013

Lite smått...


... och gott!

Ja, då var det kort arbetsvecka igen, något som jag definitivt skulle kunna vänja mig vid! Och våren har kommit på riktig, ja det har faktiskt varit svensk sommarvärme ett par dagar! Och det räckte för att skogen skulle börja grönska, men nu går det nästan för snabbt. Jag hinner i alla fall inte njuta så som jag skulle vilja!

Men idag ska jag njuta när jag styr kosan söderut, ja inte utanför landets gränser men dock till Skåneland. Jag ska köra till Malmö och hälsa på dotter och svärson in spe, jag har saknat dem! Det ska bli skönt att komma hemifrån ett par dagar, bara för att "bryta vardagen" och göra något annat och lite shopping är aldrig fel! *fniss*


Så igår bakade jag några kakor att ta med mig, Det blev Smältande ögonblick, är inte det ett vackert namn på en kaka. Men det är ett passande namn för de smälter verkligen i munnen. Och så inbillar jag mig att de är lite nyttiga också; de innehåller nämligen smör (vilket ska vara nyttigt enligt vissa), grahamsmjöl och havregryn (bara nyttiga saker) men så var det förstås det här med sockret, inte så nyttigt men gott! Ibland måste vi få unna oss lite sådant också! En fin burk till söta kakor är alltid trevligt, denna har jag köpt i en lokal liten affär!
Är ni sugna på att baka dessa, så hittar ni receptet här!

Ha en riktigt go ledighet och njut av allt det vackra!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar