söndag 27 september 2015

Förändringarnas...


.... tid!

Jaa hörrni! Just nu tillhör det inte vanligheterna att jag bloggar, känner att det blir alltför länge mellan gångerna. Men jag vill absolut inte lägga ner den så ni får nöja er med ett inlägg då och då....

Men jag hann göra ett inlägg i september i alla fall! Men just nu har jag lite giltiga skäl till min frånvaro men det vill jag inte gå in på här!

Nu har härliga hösten anlänt på riktigt, vissa dagar har bjudit på fantastisk väder, sol, klar luft och härliga färger. Hösten för mig innebär förändring hemma, det är då jag vill röja och slänga (fast jag skänker bort det mesta), byta gardiner, ändra om och fixa lite nytt!


Jag fick ett helt nytt vardagsrum genom att ta bort en tavla som hängt med ganska länge, och gjorde en "tavelvägg" istället! Jag hittade några gamla ramar i källaren och kompletterade med några nya, jag gillar att de är olika. Dessa målades i svart kalkfärg och vaxades med vit vax för att få lite liv i dem. Jag ville ha mina tavlor enhetliga, trots att de var olika, därför fick de samma färg. Bilderna som alla går i svartvitt har jag fixat själv förutom en som är köpt. Det svåraste var att hänga upp dem på väggen, många hål blev det! Men jag är så nöjd med resultatet, det förändrade verkligen hela rummet!

Den gamla tavlan fick ny plats och förändrade det utrymmet också!

Ha en härlig vecka!
Kram
Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar