fredag 23 januari 2015

Doft...

... fritt!

Fredag igen... och solen skiner (faktiskt)!

Här händer inte mycket just nu, fast jag har ju faktiskt börjat planera lite till min tillverkning inför sommarens bodenförsäljning.  Men än så länge är det bara på planeringsstadiet, lite nya saker och vad om ska behållas av det gamla. Idéerna är många, en del genomförs och en del stannar säkert på idéstadiet!

Som jag har berättat så hade jag kalas för dottern och en av gästerna är allergisk mot dofter, så jag gjorde en lång bordsdekoration med doftfria blommor, grenar och ljushållare. Jag tyckte de var så fina så jag gjorde ett nytt arrangemang av dem i en gammal silverskål som passar bättre nu när man inte har långbord!


Blommorna är gjorda av sidorna från en gammal florabok, det passar väl bra till blommor... och så lite svart och grått silkespapper till mittdelen. Några gamla mossiga grenar från trädgården och med hjälp av världens bästa verktyg; limpistolen, blev det ett fint vinterarrangemang! Och de vissnar inte....

Ska ni göra något trevligt i helgen! Jag ska nog fortsätta spåna på mina idéer och en tur till vår lilla stad
blir det väl också förstås. Sen ska jag ge mig på att baka knäckebröd (riktigt).... tror jag! Eller så ligger jag på soffan och bara tar det lugnt *fniss*

Hur som helst, ha en härlig helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar