söndag 3 maj 2015

Flera nyanser...


... av blått!

Jaha, då var vi inne i maj månad och jag som knappt fattat att det har varit april! Det är galet, vad tar tiden vägen och nästan  allt på min "attgörainförvårenlista" står kvar! Men som tur är blir det vår ändå....

Förra helgen struntade jag i min lista och åkte och hälsade på dottern (och hennes sambo förstås). Det var en skön helg med shopping, god mat och fika och mycket mys! Ett besök på Vintagemässan hann vi också med  (det var därför jag egentligen var där). Det var en fantastisk atmosfär med mycket fint hos de olika utställarna och kul med alla som var klädda efter olika tidsepoker!

Som sagt lite shopping blev det, bland annat tyg till nya kuddar i soffan. Tydligen är det inne med blått i vår och sommar, men det är inte därför jag valde dessa härliga tyger. Jag gillar fjärilar och text vilket det var det på detta tyg! Ett matchande enfärgat grövre tyg blev perfekt till och soffan blev som ny!

Denna helgen har jag haft dottern och svärsonen hemma ett par dagar och det har jag utnyttjat. De har fått hjälpa mig i trädgården med lite grävande! Fast idag fick jag fortsätta själv...  Man behöver inte gå på gym iallafall! *fniss*



Det är så härligt nu när det börjar blomma i trädgården, tulpaner, pärlhyacinter, förgätmigej är lite av det som jag plockat in och pyntat huset med! Även här blev det flera nyanser av blått....

Ha en härlig vecka!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar