lördag 30 maj 2015

Gott och blandat!


Jisses, ser att det var ett tag sedan jag var här! Men det har varit lite mycket nu och även om det är jätteroligt att berätta strunt för er så kommer tyvärr bloggen i sista hand! Men nu är jag här...

Det har hänt mycket sedan sist; jag har hunnit fylla år (firades med paket och god mat tillsammans med familjen), haft långhelger (som tillbringades i trädgården med rensning, målning och städning). Äppelträden har blommat, syrenen står i full blom och skogen har gått över från skir grönska till mörkare grönt!

Min ljuvliga rosa hortensia (present till mig själv) blommar fortfarande. Älskar den rosa färgen tillsammans med zink! Ljusstakarna ändrar färg efter humör, nä det är inga magiska ljusstakar, jag målar om de eftersom! Fast nu får de nog förbli rosa...


Veckorna har också bestått av mycket jobb, både vanligt och prytteltillverkning. För idag öppnar vi vår lilla röda bod med den blå dörren i härliga Hällevik! Tyvärr har jag inte hunnit tillverka så mycket som jag vilja men lite har det blivit och mer blir det, säsongen har ju bara börjat.
Så har ni inget för er i helgen så gör gärna ett besök, kanske ni inte hittat den perfekta morsdagspresenten, då finns det mycket att välja på i boden! Imorgon hittar ni mig där....
Öppentider hittar ni här: hantverksboden.nu 

Idag är det regn och kallt, vilket faktiskt passar mig idag. Har lite att pyssla med inomhus och behöver nog tillbringa ett par timmar på soffan för att återhämta mig efter en tuff vecka!

Ha en härlig helg och snart blir det utlottning här!
Vi syns snart hoppas jag!
Susanne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar