onsdag 10 april 2013

Utekänsla...


 ... fast inne!

Början på denna veckan har varit lite mer intensiv än vanligt därför är det skönt att det redan är onsdagskväll.  I måndags hade vi i hantverkskollektivet, som säljer våra alster i den lilla boden under sommaren, möte för att planera upp sommaren! Det känns konstigt att tänka på det nu när det fortfarande är minusgrader på mornarna, men det är tydligen mindre än två månader tills vi öppnar (första juni). Och som vanligt har jag inte börjat tillverka en enda pryl, har knappt ens funderat på det. Mycket av det som ska säljas är samma som tidigare, men det kommer även en hel del nytt (hoppas jag). Jag har lite tankar!


I lördags gjorde jag en liten utflykt för att hitta våren; det blev besök i tre blomsteraffärer! Jag kom hem med lite små vita penséer, som dock inte har blivit planterade ännu, lite härliga kryddor och denna underbara vita Hortensian. Det var egentligen den som var målet med utflykten, jag hade sett en bild med en vit hortensia i en grov korg och jag tyckte att det var så fint. Lite utekänsla med den grova korgen och den vita skira blomman! Jag hade tur i den tredje affären och hittade denna till ett bra pris och även en korg i exakt den färg jag ville ha! Så nu står den ståtligt på mitt matbord och jag är så nöjd!

Ha en fortsatt bra vecka. Vi hörs!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar