måndag 1 april 2013

Tomt...

... och tyst!

Nu är även dottern levererad till tåget och huset är tomt och tyst igen! Dotterns pojkvän och min syster åkte redan igår, så jag och dottern fick en dag extra tillsammans!

De här lediga dagarna har gått väldigt fort, men man får väl tänka på devisen; tiden går fort när man har roligt! För det har vi haft, det har blivit en runda på stan, loppisbesök, hårfärgning, bropromenad men framför allt har vi ätit alldeles för mycket god mat, lite godis, skrattat och umgåtts!


Påskafton firades hemma hos mig och som ni vet tycker jag det är roligt att lägga lite tid på dukningen.  I år var temat; man tager vad man haver och det blev en pastellig dukning med lite påsktema. Jag tog en kruka med minipåskliljor och delade dessa och satte dem i mina fina pastellfärgade små koppar tillsammans med lite ris och fjädrar, några av kopparna fick bli ljuslyktor. Det blev en vårlig dukning tycker jag! (Denna gång  är det dottern som lekt med kameran!)

Men som sagt nu är det tomt och tyst och imorgon är det tillbaka vardagen igen, jag hade mycket väl kunnat tänka mig någon dags ledighet till, för att vila upp mig! *fniss*

Ha en skön vecka!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar