tisdag 23 april 2013

Vad...

... hände!

Vad hände här då? Plötsligt har det gått över vecka utan inlägg, jag fattar ingenting. Tyckte det var nyss som jag skrev, men det är jobba, äta och sova som gäller just nu, det saknas ork! Skulle behöva en riktigt energiboost, förslag någon?

Inför helgen som gick hade jag många planer (som vanligt) en del blev gjorda, en del inte! De som inte var gjorda var de tråkiga sakerna (en av andledningarna att skjuta dem framför sig). Men källaren blev städad efter vintern, så nu slipper jag gå slalom mellan allt som landat där under vintern och nu hittar jag mina pysselsaker! Tack till mamma för städhjälpen och pappa som körde skräpet till miljöstationen! Det blev även lite prytteltest inför sommaren, en del blev bra och något blev mindre bra! Det är bara att testa vidare!


En annan trevlig sak som jag testade var att laga ”Lakritspannacotta”. Jag hade beställt hem en burk lakritspulver (jag älskar lakrits) som jag var tvungen att prova. Så det blev i en Pannacotta. Jag använder Gelésocker multi (recept finns på paketen) när jag gör den, så enkelt och smidigt! Jag smaksatte den med  Lakritspulver efter smak och även en uns vanilj. Till detta hade jag färska hallon! Var det gott då? Ja, det var jättegott, förutsatt att man gillar lakrits förstås!

Ha en fortsatt bra vecka, och jag lovar att det inte ska dröja lika länge till nästa inlägg!
Kram
Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar