fredag 23 augusti 2013

Ett avslut...

... på sommaren!

Vilken härlig vecka jag har haft! Visserligen var måndagen och tisdagen ganska stressiga, men eftersom jag skulle vara ledig halva onsdagen och halva torsdagen kändes det ändå bra!

Min syster var på besök (igen) och vi ville gör något trevligt tillsammans, så vi åkte ner till dottern med sambo i Malmö för lite shopping, festivalbesök och gratiskonsert! Och vi hade en härlig eftermiddag och kväll! Mycket shopping blev det, men det gäller att passa på när man hittar något *fniss*. Den varma kvällen tillbringade vi på festivalen där vi åt och strosade runt. Men det var inte lätt att välja mat för där fanns mat från hela världen att välja på! Det hela avslutade med ösig konsert på torget innan vi åkte hem till dottern igen! Efter en liten sovmorgon åkte vi hem till vår lilla stad igen för att återgå till jobbet! Men det kändes som ett bra avslut på sommaren och det behövs inte så mycket för att för att få uppleva det där lilla extra!

Denna helgen är den sista som vi har öppet i Hantverksbon, så även där blir det ett avslut på sommaren. Så nu är detta sista chansen att göra ett besök, men tyvärr hittar ni inte mig där!


Förra helgen besökte jag vår lilla stads Trädgårdmässa, oj vad mycket fint det var där! Jag kom hem med lite allt möjlig, lite av det får ni säkert se här framöver! Jag köpte bland annat lite inläggningsgurka så jag gjorde lite Ättiksgurka efter min mormors recept! Nu har det snart stått och gottat till sig en vecka, så det börjar bli dags för avsmakning.

Denna helgen ska ägnas åt städning både hemma och som sagt i boden! Kanske blir det en runda till stan imorgon för att se om de fått hem lite nytt att piffa med här hemma, jag är lite sugen på att ändra om lite!

Ha en underbar helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar