fredag 30 augusti 2013

Smyg...



  
...start!

Detta har varit en vecka utan några utflykter eller annat roligt. Det har bara varit jobba, äta, sova och lite träning! Och hösten har börjat smyga sig på, med lite kyligare mornar med en härligt klar luft.

 Jag gillar hösten förutsatt att det inte regnar hela tiden förstås! Men jag gillar den klara luften, de fina färgerna och framför allt allt det goda ätbara som finns nu. En av favoriterna är svamp, tyvärr är jag inte så duktig på att plocka dem men däremot gillar jag att laga till och äta dem!



De fantastiska svamparna på bilden är dock inte ätbara utan pryder min hall. De hittade jag i somras  när jag besökte den underbara butiken "Mor Augustas garage" och underbara Goa som äger butiken. En mer trevlig och omtänksam försäljare har jag nog aldrig träffat. Hon var genuint intressad av både mig och dottern och fick oss att känna oss speciella! Vi fick till om med en varsin kram när vi gick. Det borde finnas fler som hon!   

Ska ni hitta  något trevligt i helgen? Imorgon ska jag på gardinjakt. Jag ska försöka hitta något till köket, jag vet vad jag vill ha men har inte hittat det så då får man väl tillverka själv. Sen ska jag tillbringa kvällen hos en god väninna! På söndag blir det lite jobb eftersom jag har lite beställningar av lite allt möjligt!

Ha en skön helg! Vi hörs!
Kram
Susanne




   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar