lördag 17 maj 2014

En underbar...



... resa!

Ja nu är jag hemma igen och har landat i vardagen fast jag går fortfarande lite på moln! Ni som läst tidigare inlägg vet att jag skulle på hemlig resa för att fira en speciell födelsedag, jag visste varken vart eller med vilka! Jag hamnade i Paris med världens bästa resesällskap; min dotter och syster!

Och vilka dagar vi har haft, vi har firat i fyra dagar, sett allt och lite till, ätit gott och promenerat mycket (har fortfarande träningsvärk) men framför allt har vi haft galet kul! Och det allra bästa var kanske att jag inte behövde bry mig ett dugg, jag bara hängde med! Denna resa kan jag leva på länge! Tack min älskade familj som gjorde detta möjligt för mig!


Som ni vet gillar jag loppisar och vad kan vara bättre än att hamna på en fransk Brocante i Paris, vilket vi gjorde en av dagarna. Det var en väldigt fin lopp- och antikmarknad med mycket "villha", tyvärr fanns det ingen möjlighet att ta med sig något hem, men för mig räckte det med upplevelsen!


Och även matnörden fick sitt lystmäte när vi sista dagen hamnade i gourmetbutikerna som till exempel senapsbutiken, ja de sålde bara senap och det fanns alla sorter både rosa, gröna och gula i olika nyanser!
När man gick in i tebutiken  var det som att komma in i 1800-talet, där de manliga expediterna bar vita linnekostymer! Fantastiskt....

Ja skulle jag skriva om allt vi upplevt hade det tagit ett tag!

Men nu är man tillbaka i verkligheten och idag står gräsklippning på schemat!

Ha en härlig helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar