fredag 2 maj 2014

Vår...

... primörer!

Då vara sköna maj här, årets bästa tid om ni frågar mig! Man vill helst bara vara ledig och njuta av allt som händer i naturen nu. Och som tur är innehåller maj en del extra helg- och klämdagar!

Nästa vecka ska jag njuta extra för det blir en annorlunda vecka för min del!*fniss*.
Jag ska nämligen ut på en liten resa, fast först ska jag på tvådagars konvent med jobbet. Vart min lilla resa går vet jag faktiskt inte, låter kanske lite konstigt men så är det. Jag firar nämligen en lite speciell födelsedag (enligt andra) nästa helg och fått order (av min syster i Stockholm) att fixa pass och ta semester, samt ta tåget söderut vid ett speciellt klockslag. Någon annan information har jag inte fått, jag vet inte vem eller vilka som ska följa med (jag kanske ska åka själv), det ända jag vet är att jag ska ha bekväma skor och paraply... Jag försökte luska lite om jag skulle växla pengar men icke! Spännande....


Något annat som är härligt med denna årstiden är alla härliga primörer som kommer nu! Jag älskar dem och det finns så mycket gott att göra med dem. Idag blev det lite härlig sparris, vackra kronärtskockor, rädisor och späd salladslök! De får nog vara med i en fräsch matig sallad till den varmrökta laxen som jag planerar att ha till middag ikväll!

Ha en trevlig helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar