onsdag 9 juli 2014

Mina...



... favoriter!

Jag erkänner, jag ljög lite i förra inlägget om att göra ingenting! Tanken var god men förra veckan var definitivt inte en "göra ingenting" vecka! Men det var ändå en härlig vecka...

Min syster var på besök från huvudstaden och vi hade som sagt stadsfestival i vår lilla stad. Så det var besök på sommarmarknaden (dock utan att handla något), trevliga gratiskonserter med stora artister, medeltidsmarknad (inget handlat där heller) och kanske det bästa av allt; riddarspelen med snygga riddare på ståtliga hästar *fniss*! Goda middagar hemma hos föräldrarna och härligt umgänge med familjen! Klämde också in lite tillverkning och försäljning i boden!

Men denna veckan har börjat lugnt, med värme och sol, lullat runt lite här hemma, pulat med lite allt möjligt! Jag är ingen strandmänniska, fast jag önskat att jag var det... men det är skönt hemma i trädgården också! Just nu sitter jag i en gammal korgstol i min enmansberså och skriver....

Idag har det dock varit lite tillverkning till boden. Det är nämligen Kulturdag i lilla Hällevik på lördag och då brukar det vara lite mer folk i rörelse än vanligt, vilket är trevligt! Så vill ni träffa mig i boden står jag där både på fredag och lördag.


Något annat som är bra med solen och värmen och lite regn är att mina pelargoner trivs. Dessa fina ljusrosa Mårbacka-pelargonerna som jag har i mitt köksfönster växer så det knakar! Jag älskar pelargoner, de är mina absoluta favoriter. Jag har många olika sorter, både vanliga, doft och andra lite udda varianter! De kommer säkert i ett annat inlägg!

Ha det gott och ta det lugnt!
Kram
Susanne


1 kommentar:

  1. Hej äntligen kikar jag in på din blogg .. ��fin .. Marmeladen var super god ! Hälsning Jeanette källebodalantliv .
    Ps . Kan hända du får två inlägg . Gick inte innan ..

    SvaraRadera