tisdag 12 augusti 2014

Tillbaka...


... till verkligheten!

Jaha, då var man tillbaka till verkligheten igen! Jag började jobba lite förra veckan med tre dagars jobb och två dagars ledighet. Fast ledig kan jag inte påstå att jag var för på torsdagen var det handling till söndagens stora kalas och på fredagen stod jag i boden. Och eftersom det var jazzfestival i det lilla samhället var det mycket besökare  i boden, men de är så trevliga och pratglada...

Och denna veckan har det verkligen kört igång på riktigt på jobbet för jobbar man administrativt på skola så är nog denna veckan (då lärarna börjar) en av de stressigaste och jag jobbar på två skolor...


Som sagt hade jag lite kalas för dottern i söndagseftermiddag. Det var väldigt lyckat, vädret var perfekt så vi kunde sitta ute hela tiden. Jag hade lagat en liten sommarbuffé som jag tror var uppskattad! Det är så kul när man bjuder gäster som inte har träffat varandra förut eller inte setts på länge! Dottern fick många fina saker och en hel del pengar. Bland annat fick hon denna härliga sensommarbukett som nu lyser upp mitt vardagsrum eftersom hon bor hemma denna veckan också!

Men på fredag flyttar hon hem till sitt och sambon igen efter att ha tillbringat hela sommaren på "Mammas pensionat". Det blir tomt! Men först ska vi avsluta sommaren med att tillbringa helgen i Malmö, jag och syrran ska lyxa till det och bo på hotell, äta goda frukostar, umgås med dotter och svärson, lyssna på bra musik, äta annat gott och strosa på festivalen! Jag behöver inte åka så långt för att njuta....

Nu har vi bara öppet två helger till i Boden, så passa på och göra ett besök!
Kram
Susanne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar