söndag 1 mars 2015

Välkommen...

 ... Mars!

Jag vet; jag är en riktig lögnare! Jag lovade i förra inlägget att det inte skulle dröja så länge till nästa men så blev det inte! Men jag följer min devis i alla fall; har jag inget roligt och inspirerande att skriva så låter jag bli….

Förra veckan var jag lite ledig (det var ju sportlov), men inte för att sporta utan jag tog med lilla mamsen och åkte och hälsade på dottern. Vi hade en toppendag med mycket shopping, fika och god lunch! Mamsen sattes på tåget framåt kvällen och jag stannade en dag till. Vi hann även med att hänga upp nya köksgardiner hos dottern och svärsonen, som vi hade med oss. Vi hängde även  upp lite tavlor och gjorde annat piff! Nu tänker ni säkert att det är jag som bestämmer vad de ska ha för gardiner men så är det inte; det är bara så att jag vet exakt vad de gillar och kollar alltid innan om de tycker om det och hittills har det aldrig blivit fel.....
  
Fast den där resan tog musten av mig, kan det bero på för mycket shopping, *fniss* för jag blev soffliggandes hela helgen, Så hemma blev det inget piff!

 

Så det tänkte jag ta itu med denna helgen istället men vad händer, jo jag blir dunderförkyld så det blir soffläge igen!  Men en liten tur till stan orkade jag med, kände att jag ville välkomna mars med lite nytt på matsalsbordet. Det blev ett nytt zinkfat med små fötter, en lite glaskupa (jag vet vad ni tänker, inte en till...) de gamla ljusstakarna fick ny färg; en fin matt dimrosa färg som jag tycker passar nu i vår, i den gamla krukan satte jag vita pärlhyacinter. Under kupan fick det bli lite fjädrar och ägg (jag tycker inte ägg är lika med påsk utan vår). Blev ganska bra på mitt nymålade bord, men det berättar jag om en annan gång.....

Nu blev det ett långt inlägg *fniss*, 
Ha en bra vecka!
Kram
Susanne

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar