söndag 29 mars 2015

Nya...


... tider!

Vilken konstig dag det blev idag, huvudet är inte riktigt överens med klockan! Det tar nog ett par dagar att vänja sig. Men det är härligt att vi nu går in i april månad och påskveckan!

Ja påsk, det är verkligen en högtid som jag gillar. För mig innebär det lite extra ledigt, god mat och dryck, lite godis och framför allt umgänge med familjen! Det sista ser jag fram emot extra mycket. Min kära syster kommer på torsdag (inte på kvast)  och på onsdag får jag hem mina hjärtan, dottern och svärsonen! Det är länge sedan vi sågs....


Jag pyntar inte så mycket med "traditionellt" påskpynt utan jag vårpyntar! I år är det mycket fåglar som gäller i mitt vårpynt. Runt en en av mina favoritblommor, vit pärlhyacint, gjorde jag ett litet fågelbo med fåglar, ägg och fjädrar! Ja är det något jag gillar så är det fjädrar, men det har jag året runt!



Istället för påskris har jag satt in ljuvliga, knotiga körsbärskvistar och även här blev det några småfåglar i kvistarna. Så näpna....


Och nytt för i år är mina betongägg som pryder mitt ljusfat på soffbordet! De blev sådär men det var första försöket...

Ha en riktigt bra vecka, några av er träffar jag kanske på torsdag när vi tar kvasten och far iväg...
Kram
Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar