tisdag 17 augusti 2010

Det börjar bli ...

... mörkt tidigare på kvällarna nu, det är kanske dags att plocka fram ljus och tändstickor igen!

Det har varit två hysteriska veckor på jobbet med mycket övertid, är helt slut när jag kommer hem och hjärnan helt tom. Därför har det dröjt mellan inläggen. Det är tur att jag ska vara ledig (igen) ett par dagar.
Dottern och jag ska ge oss ut på en roadtrip till Stockholm. Vi ska hälsa på min syster som bor där. Vi brukar åka dit minst tre gånger om året, men nu har vi inte varit där på ett helt år. Stockholm är en stad jag verkligen älskar, stor men liten!

Vi ska köra på torsdagmorgon, och kommer nog att köra kustvägen upp denna gången, fast inte hela vägen via Kalmar utan vi genar genom Småland. Kanske sover vi över någonstans på vägen, vi får se. En sak vet jag iallafall, vi ska ta det lugnt och stanna ofta och njuta av det vi ser!

Vi blir i Stockholm ett par dagar. På helgen blir det nog lite utflykter med bilen. Jag misstänker att min syster vill göra ett besök på IKEA, eftersom hon inte har någon bil och det är svårt att frakta stora paket på buss och tunnelbana. Men det kan jag nog ställa upp på! De andra dagarna blir nog att springa på stan med dottern och ett eller två museum ska vi nog hinna besöka!

Ha det gott mina vänner, jag kanske avlägger en rapport under besöket, annars hörs vi när jag är hemma igen!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar