söndag 29 augusti 2010

Fy vad...

...helgen gick fort!

Ännu en helg som bara försvann! Vart tog den vägen?

Lördagen ägnades åt det sedvanliga loppisbesöket, en runda på stan med lite shopping och därefter fika hos föräldrarna. Jag hann precis plantera min nyinköpta kryssbollar innan det började regna. De står på framsidan vid trappan, en vid varje stolpe! Resten av dagen ägnades åt tvätt, lite pyssel och plock!



Idag, söndag, har jag jobbat lite på förmiddagen. Så är det när man är borta, det är ingen som tar ens jobb! Eftermiddagen tillbringar jag på altanen med lite tidningar (inte dagstidningar) som kommit under min frånvaro, det var en rejäl hög vill jag lova. Snart är det dags att titta på stadens stoltheter som spelar fotboll på tv!

Jag kom på att jag lovat visa min tavellist med tillhörande ramar i tidigare inlägg. Så jag visar den nu!

Jag använde en 'slipteknik' för att få ett gammalt utseende. Jag grundade listen med en grå färg. Sen tog jag ett stearinljus över de ytor som jag ville att den grå färgen skulle synas igenom, detta gör det mycket enkelt att sandpappra efter jag målat med den vita färgen.Sen slipade jag försiktigt med sandpapper där jag ville att den grå färgen skulle titta fram. Jag gjorde likadant med ramarna, de grå grundades med vit färg.

Ha en bra vecka, imorgon är det mysiga måndag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar