fredag 13 augusti 2010

Det gamla uttrycket..

...Äntligen fredag!

Nu får man börja använda det uttrycket igen, nu när det inte fredag alla dagar längre!

Har jobbat för fullt, och mer än så, i en vecka nu, och det märks för jag är helt slut på kvällarna!

Fast det värsta är att man kommer så snabbt in i rutinerna igen, man glömmer nästan att man varit ledig!

Men nästa vecka har jag lite ledighet kvar att se fram emot, då jag och dottern ska göra en road-trip till Stockholm ett par dagar! Som jag skrivit tidigare kommer en utförligare rapport när det närmar sig.

I helgen får jag väl röja och göra lite fint här hemma. Dottern ska ha besök av några vänner, som visserligen just nu bor i Sverige, men är ursprungligen från Asien, och då vill man ju visa sig från sin bästa sida!

Sen får jag väl fixa något gott till dem att äta. Gärna något typiskt svenskt eller varför inte blekingskt!

Igår gjorde jag en typ av färskost och bjöd mina kollegor på, de sa att den var god iallafall!
Receptet hittar ni här!
Ha en riktigt skön helg!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar