fredag 15 februari 2013

Lite...

... vår!

Vilken konstig vecka det har varit. Jag var ledig från jobbet i måndags, fast det var ingen vila eftersom jag hjälpte dottern med flytten! Men jag fick en dag extra tillsammans med dottern, vilket alltid är trevligt! De andra dagarna ägnades däremot åt jobb och kvällarna till vila! Jag har varit lite trött och haft ont både här och där efter helgens flyttbestyr!


Och nu är det helg igen! Ute är det bara grått, grått och grått, man kan lätt hamna i februarikoma! För att lysa upp det gråa fick det bli ett besök i den lokala blomsteraffären idag för att inhandla lite vårblommor. Det blev rosa dubbla primulor och vitapärlhyacinter. Jag satte dem i en trälåda som jag klädde med fint papper och lite spansk mossa runtom som döljer de fula krukorna! Det känns lite som en vårrabatt, och den gör mig glad när jag är i köket!

I helgen ska jag fortsätta packa dotterns saker som inte flyttades i första omgången, bland annat alla hennes böcker och de är många. Som tur är ska inte alla flytta ännu. Sen ska jag försöka få ordning på "hennes" rum, nu när hon tagit med sig alla möblerna gapar det tomt!

Ha en skön helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar