lördag 23 februari 2013

Det var ett...



... tag sedan!

Denna vecka är det sportlov i södra delen av vårt land och alla elever och vissa andra (är inte bitter) har varit lediga! Men jag har haft fullt upp och något sportande har det inte blivit! Det skulle i så fall vara vinterrally på hala och snöiga vägar, för det har varit lite farande mellan de olika jobben och andra jobbärenden som har uträttats!

Men igår var jag ledig och var hos dottern tillsammans med mina föräldrar för att hänga upp gardiner och piffa lite och lämna fler flyttlådor fulla med böcker och kökstolar (som min pappa målat). Så bilen var fullpackad! De har fått det jättefint i sin lägenhet, men det är en del kvar som det oftast är när man flyttar för första gången. Men det blir stor skillnad när man får upp lite gardiner, det bli lite mer hemtrevligt, tycker jag.

Dottern har ärv mitt intresse för gamla och udda saker så därför består en del av deras inredningen av målande och renoverade gamla möbler (de är jättefina, lite avis). Sovrummet går i svala grå och vita toner, köket i vitt med ljusgråa skåp och anissvart gammalt köksbord med ljust turkosgröna stolar (färgen heter isglass) och är lite färgglatt! Det stora vardagsrummet har en lite tuffare stil i vitt, grått och engelskt rött! Och alla rummen har förstås matchande gardiner! *fniss*


Jag har också hängt upp nya gardiner i mitt vardagsrummet, dock inte i samma tuffa stil som dottern. Jag gillar mer den franska lantstilen så därför blev det vita gardiner med grått tryck och randiga hissgardiner i vitt och grått! Och så min favoritväxt (när det gäller gröna växter) "plättar i luften", den passar så bra med sina skira blad i den ruffa betongkrukan! Och idag ska jag fortsätta hänga gardiner; det ska bli nya i mitt sovrum och så ska jag byta i köket också!

Ha en härlig helg och njut av snön, ni som gillar den, för nästa vecka försvinner den för den här gången!
Kram
Susanne
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar