lördag 2 februari 2013

Vi vänder...

.blad!


... blad!

Oj vad denna vecka gick fort! Men jag får väl tänka på ordspråket ”Tiden går fort när man har roligt” *fniss*

Nu har vi också lämnat tråkiga januari bakom oss och vänt kalenderblad. Inte för att jag tycker att februari är så mycket bättre men det är ett steg närmare mot våren! Fast igår hade jag faktiskt lite vårkänslor, snön var borta, det har kommit upp snödroppar i rabatten, solen sken och fåglarna hade fått fnatt. Men den känslan försvann i morse när jag rullade upp rullgardinen, det var vitt överallt igen! *suck*


Jag är inte någon större samlare av saker, men en samlarpassion har jag och det är fina flaskor i alla storlekar och formar. Det kan vara både gamla och nya, fast de flesta är gamla och köpta på loppis. I vanliga fall står min samling i mitt lilla köksfönster över vasken. Det blir så fint när solen lyser igenom dem!

Men idag får några av dem bli vaser till mina tulpaner. Jag satte en del av dem på min bricka och och gjorde tvärtom, istället för många tulpaner i en vas satte jag en tulpan i många vaser (flaskor)! *fniss* Det blev ganska effektfullt, tycker jag. Särskilt när solen skiner och man ser de små bubblorna i vattnet! 


Hoppas ni får en skön helg! Själv ska jag ta en liten tur på stan med lilla mamma och ikväll ska jag på födelsedagskalas. Imorgon kommer dottern hem och vi ska fortsätta med packandet för nästa helg går flyttlasset!

Ha det gott!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar