lördag 30 november 2013

Advents...


... mys!

Nu är den här; första helgen i december. En härlig månad för oss som gilla mys!

Jag tjuvstartade helgen igår med ett besök på vår lokala Julmarknad anno 1840. Som vanligt var det jättemysigt med många fina och genuina hantverk. Nytt för i år var "Delikatesshörnan" i den gamla glashyttan, där lokala producenter visade upp sina mathantverk. Den var välbesökt, kanske för att man fick provsmaka allt.*fniss*

Tyvärr måste jag meddela att i år blir det ingen adventskalenderblogg, MEN jag kommer att ha min julblogg där jag kommer att dela med mig av allt möjligt som hör julen till. Det blir pysseltips, paketinslagning, godisrecept, dekorationer och annat smått och gott eller bara en trevlig bild. Jag hoppas att det ska inspirera er eller bara få er på lite gott julhumör! Den hittar ni HÄR!


Idag får jag fortsätta med mitt adventpryttlande, jag ligger lite efter. Det är inte likt mig men ibland kan det blir så...    Så i väntan på att mitt stora adventsfat ska bli färdigt, fick kakformarna vara ljuslyktor tillsammans med en hyacint på köksbordet. Fast jag tycker det är nästan lika fint, jag gillar det enkla!

Ha en riktig skön helg. Vi ses imorgon på Julbloggen!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar