lördag 23 november 2013

Nytt...


... fast gammalt!

Nej, jag har inte övergivit er, fast man kan tro det med tanke på att det är ett tag sedan förra inlägget! Men inspirationen har lyst med sin frånvaro!

Fast i måndags kände jag att den var på väg tillbaka efter en mysig helg med dottern på besök, men vad händer? Jo, jag blir sjuk och sängliggandes nästan hela veckan, men nu är jag på gång igen om än på lite darriga ben!

Som sagt dottern var på besök förra helgen. Hon och hennes sambo ska uppleva sin första jul med eget boende; kommer ni ihåg känslan? Även om hon bor i en storstad åker hon hem till vår lilla stad för att köpa julpynt eller så ville hon kanske bara ha mamsen som smakråd! Så vi besökte ett stort antal butiker både i stan, i grannbyn och på landet. Jag kan avslöja att hon hoppade på tåget med en jättestor kasse fylld med härliga julsaker, helt i deras smak. En del var sådant hon haft när hon bodde hemma, så nu måste jag skaffa nytt! Så synd...


Jag hittade också lite nytt fast det var gammalt! Vi besökte den härliga butiken på Murarbacken, som är helt i min smak med både gammalt och nytt. Där hittade jag denna gamla "bordsspegel" och den fina, men något ömtåliga, lilla trumpeten!

I helgen ska jag jaga lite julkänsla, tyvärr har jag inte hittat den riktigt ännu! Men den dyker kanske upp och det är ju inte första advent förrän nästa helg...

Ha en mysig helg!
Kramar
Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar