söndag 9 mars 2014

I det enkla...


... bor det vackra!

... som Ernst skulle säga! Men där får jag nog hålla med honom, jag gillar att hålla det enkelt, utan krusiduller. Då tycker jag det är som finast, och kanske också det svåraste!

Igår började det klia i mina planteringsfingrar, så det fick bli en tur till både blomsteraffären och plantskolan.
Där inköptes penséer, bellis och en liten doftpelargon fick också följa med hem!


Så idag blev det lite plantering i den sköna solen. I kruka nummer ett och två blev det enkla vita penséer, en vit bellis och lite murgröna. Det är ju så fint med vitt och zink Och några mossiga grena förstås, jag gillar ju sådana som ni vet! *fniss* Fast de fyller faktiskt en funktion också, de håller murgrönegrenarna på plats! Dessa krukor pryder nu min trappa på framsidan.


Kruka nummer tre pryder bordet på verandan! I en blev det också vita penséer, fast mini och en rosa bellis med lite murgröna runtom! Så det är något fint att titta på så man inte ser allt skräp som samlats där under vintern!

När jag ändå hade "skitkläder" på mig blev det en liten promenad också eller snarare strövtåg i naturen. Jag gillar att gå i skogen i långsamt takt och filosofera! *fniss*

Imorgon är det mysiga måndag igen och ny vecka. Men visst känns allt lite lättare nu när solen börjat visa sig igen!

Ha det gott mina vänner!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar