lördag 19 april 2014

Äggstra...

... härlig lördag!

Nu har jag landat! Annars har det varit en lugn vecka, det blir så när man jobbar i skolans värld och det är påsklov. Jag har haft två lediga dagar, det var välbehövligt!

Igår kom dotter och svärson hem och i torsdags kom "systra min" från Huvudstaden med tåget. Så det blir mycket familjemys hela helgen!

Det jag gillar med påsken är att den är kravlös. Man umgås, äter gott och bara är! Igår var vi hos föräldrarna och åt det traditionella påsklammet, och idag kommer de hem till oss för den årliga påskbuffén. Fast jag vet inte om den är så traditionell, visst finns det ett par "måsterätter" men jag försöker hitta på lite nytt varje år!

Fast först blir det den vanliga lördagsrundan fast med sällskap. Det vill säga loppisbesök följt av en tur i vår lilla stad! Och vädret kan vi ju inte klaga på, klarblå himmel och strålande sol och de har lovat ganska höga temperaturer, det gillar vi!

Men något som är ett måste i det Nilssonska hemmet är att jag och dotter målar våra frukostägg på påskafton! Svärsonen hade slutat med det för nitton år sen så han tittade på oss lite skeptiskt...


Mina påskägg i den franska buren är också hemgjorda fast de har hängt med ett par år! Som ni vet så är jag inte så mycket för det gula påskpyntet utan det blir lite mer åt det vita, puderrosa och gråblåa hållet!

Ha en härlig påskhelg och njut!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar