fredag 11 april 2014

Vår...


... pasteller!

Denna vecka har våren tydligen tagit en liten paus. Vi har haft regn och rusk, visserligen var det varmt i början på veckan men idag var det inte skönt. Kallt och regnigt! Men då får man fortsätta "våra" inne istället!

Förra helgen var jag på utflykt till dottern med sambo. Jag hade mamma och faster med mig och vi hade en toppendag med bra shopping ,goefika och supergod middag. Jag köpte tyg till nya gardiner i köket, som min snälla mamma har sytt till mig under veckan (hon är ju pensionär). Och idag har jag hängt upp dem!

Jag ville ha något nytt så därför blev det åt det turkosa hållet, men det finns ganska många turkosa färger. Fast jag visste vilken nyans jag ville ha, jag kallar den "Leilablå". Jag tror många vet vad jag menar *fniss*. Just den färgen jag hittade heter Aqua. Och modellen på gardinen är givetvis knytbandslängder. Jag blev jättenöjd, fast det tar nog någon dag innan jag vant mig, är inte riktigt van vid så mycket färg *fniss*. Nu ska det bara på lite nytt tyg på soffan och stolarna, men typiskt nog var häftklamrarna slut!


Visst passar de jättebra till de rosa pelargonerna och den vita pärlsponten på väggen!

I helgen ska jag bara ta det lugnt, en tur på stan blir det nog! Det är ett måste på lördagsförmiddagen...

Ha en härlig fredag och en avkopplande helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar