fredag 25 april 2014

Det sa ...

... bara tjoff!

Det sa tjoff, tjoff och tjoff.! Påskledigheten var jättetrevlig men gick alldeles för fort, den ägnades åt familjen. Det blev ett par rundor på stan, mycket god mat och goa skratt. Men i måndags åkte mina nära och kära hem till sig igen och det blev väldigt tomt och tyst i huset!

Resten av veckan försvann i ett nafs, fast det är skönt med fyradagarsvecka, hade nog kunnat ha det lite oftare *fniss*! Och det sista tjoffet;  nu är det nästan helt grönt i trädgården  och fruktträden har börjat blomma, när hände det? Jag hinner inte med, det är ju den här tiden som jag tycker bäst om!


Nu är som sagt påsken över och pyntet undanplockat igen! Så då får man plocka fram lite annat, både gammalt och nytt! Dessa fina, pastelliga ljusstakar, lyktor och band fyndade jag (och då menar jag fynda) i
affären som börja på N och har gula påsar (ingen reklam här inte). Jag gillade de härliga färgerna och att de går att blanda. Var jag ska sätta dem vet jag inte ännu, men det finner nog sin plats!

I helgen står det bland annat trädgårdsarbete på schemat och sen måste jag nog börja ta tag i mina "Bodenprojekt" för som sagt tiden går fort. Fast nästa vecka är det kort vecka igen och man får en extra dag hemma!

Ha en härlig helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar