lördag 7 juni 2014

Vacker...


... tid!

Det var länge sedan jag var här på bloggen! Det är inte så att jag inte har velat utan tiden och orken har inte räckt till men det är säkert så för er också! Det har varit intensiva veckor med mycket på jobbet, prytteltillverkning och en trädgård som ska skötas!

Förra helgen öppnade vi Boden för sommaren, till en början har vi bara öppet på helgerna. Det är väldigt intensiva dagar innan och man tänker varför... men när man väl slår upp den blå dörren och sakerna är på plats och kunderna börja droppa in, då är det bara kul! Man träffar så härliga människor från hela landet och en hel del från andra länder också och de trogna lokalborna som alltid kommer de första dagarna. Att de sen gillar ens saker är bara en bonus!


Visst är det så vackert ute just nu att det nästan gör ont? Mina rosor blommar för fullt och doftar fantastiskt, de är helt magiska och det bästa är att de blommar hela sommaren. Så av dem får jag njuta av länge! När man går ut på kvällen och man känner även doften av kaprifolen, ja då blir man nästan lite berusad! *fniss*

Idag ska jag dock hålla mig inomhus till att börja med, det står nämligen städning på schemat. Jag ligger lite efter med det och sedan var jag på det stora möbelvaruhuset i veckan och handlade lite nytt. Så jag ser fram emot lite städning och sommarpiffning!

I veckan "flyttar" dottern hem över sommaren, hon ska sommarjobba som redaktör på vår lokaltidningen (det har hon gjort i fem år, tror jag). Det ska bli så roligt att få lite tid att umgås! Och vi går in i sista intensiva skolveckan (ja, i min stad går barnen till den 17 juni). Det kommer att bli en stressig vecka som alltid innan skolan slutar (för er som inte vet jobbar jag som skoladministratör på tre enheter), det är mycket som ska ordnas, men det är roligt också! Så det blir nog inte så många blogginlägg.... fast man vet aldrig!

Ha en riktigt skön pingst och njut av det vackra!
Kram
Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar