fredag 5 november 2010

Polis...

... jakt!

Jag är ledig idag, ifrån jobbet iallafall! Låg kvar länge i sängen och läste, skönt!

Igårkväll var jag och några arbetskamrater hemma hos en kollega på lite mys. Vi fick god mat och dryck (fast jag höll mig till vatten), snackade skit och löste världsproblem, med andra ord vi hade jättetrevligt! MEN när jag skulle köra hem H och C vid halv elva-tiden hände något märkligt. Vi blev "jagade" *ler* av polien!

Jag kom körandes förbi mataffärens pakering och såg polisbilen och en annan bil på pakeringen, det verkade som om de pratade med föraren. Jag fortsatte att köra och såg en bil bakom mig, blev lite misstänksam! När jag sen svängde in på tvärgatan för att lämna H, blinkade bakomvarande bil också, hur stor är sannolikheten att vi skulle in på samma lilla gata. Bilen fortsätter att köra efter mig och när jag kör in till kanten för att släppa av H stannar bilen bakom mig, jag frågar C, som sitter i baksätet, är det polisen,? JA, det var det. Jag lovar det är många tankar som man hinner med på några sekunder, bälte, lysen, körde jag för fort.... H hoppar ur och frågar snällt om hon kan gå, vilket hon får, hon var inte misstänkt iallafall!
Jag vevar ner rutan och en ganska söt polis frågar om jag har körkortet med mig och om han får se det! Det hade jag, men sen börjar han fråga ut mig vad vi har varit, och var vi skulle. Men jag svarade nog rätt på alla frågorna för jag fick köra vidare för att lämna C! Fast jag var lite skakig ska jag erkänna. Vad skulle tre små söta damer som vi kunnat vara skyldiga till?

Idag ska jag börja tömma den andra delen av vardagsrummet för snart är matsalsdelen färdigmålad och det är dags för nästa rum! Det blir så fint!

Imorgon tänder vi ljus och tänker lite extra på dem som inte finns med oss längre!

Kram

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar