söndag 8 maj 2011

Full...


... rulle!

Oj, vad veckan och framför allt helgen gick fort! Jag fattar inte vad tiden tar vägen, såg att det är en hel vecka sen förra inlägget. Jag lovar att bättra mig!

Veckans kvällar har ägnats åt "prytteltillverkning" och i helgen har jag tillsammans med kära mor och far städat och tvättat altanen. Så nu väntar jag bara på att möblerna ska torka efter en upppiffning med lite målarfärg så jag kan börja med finliret, det som är roligt det vill säga dekorationer, blommor, ja det där som gör det lilla extra!

Jag hade säkert hunnit med mer i helgen om jag inte fastnat i en bra bok, jag har haft väldigt svårt att slita mig! Den heter I det förflutna av Kate Morton (det är ingen deckare). En recension skrev bland följande om boken "Klart beroendeframkallande... faller in i den kategori romaner som får en att vilja ställa in möten, sjukskriva sig och placera sig i sängen" och jag kan bara hålla med. En underbar bok med ett spännande mysterium och ett filmiskt berättande. Kan med andra ord varmt rekommenderas!

På bilden ser ni mitt senaste fynd; denna lilla "byrå" med sex lådor står nu på skänken i mitt kök. Jag har önskat mig en till när jag fyller år! I lådorna förvaras dotterns alla tepåsar, jag ljuger inte om säger att hon har minst tjugo sorter och hela tiden köper nya! Men det är ingen dålig last! De små ugnsformana som står ovanpå är också nya, jättetrevliga portionsformar till exempel till potatisgratäng eller smulpaj!

Ha en mysig måndag och härlig vecka, de har ju lovat toppenväder!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar