fredag 13 maj 2011

Teater...


...premiär!

Det gick ju inte så bra med löftet jag lovade i förra gången, att det inte skulle bli så långt mellan inläggen. Men som vanligt var det först mysiga måndag och sen var det plötsligt fredag. Vart tisdag, onsdag och torsdag tog vägen har jag ingen aning om. Jo lite, i tisdags firade jag min födelsedag (kommer inte att avslöja hur mycket, men jag känner mig inte så gammal i alla fall). Eftersom dottern inte var hemma och jag hade lång arbetsdag bjöd mina snälla föräldrar mig på en härlig middag hemma hos dem. Jag blev verkligen uppassad. Och många fina presenter fick jag också!


Imorgon bär det av till Malmö för att gå på teaterpremiär! Det är dottern som ska ha premiär på deras pjäs efter en termins teaterstudier på högskolan. Jag ser verkligen fram emot det, jag har ju också levt med den här pjäsen ett antal månader och tur är väl det, så jag förstår innehållet eftersom allt är på engelska och igen textning *fniss*. Nej det ska nog gå bra för min del, det är kanske lite värre för mina föräldrar. Men å andra sidan bryr de sig nog inte om det bara det får se barnbarnet på scen!

Syrenerna blommar för fullt, de ska inte blomma förrän i juni! Men det gäller att njuta så mycket man kan för de blommar snabbt över. Tog därför en bukett som fyller huset med ljuvlig doft!

Idag slutade jag lite tidigare och körde till den lilla grannkommunen eftersom jag hade ett ärende där. Det blev dyrt, för det blev besök i fler affärer än jag tänkt och jag hittade saker som jag inte visste att jag behövde *fniss*!

Ha en riktig härlig helg!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar