söndag 14 augusti 2011

Så var det...

... söndag (igen)!

Nej, jag har inte rymt, gått under jorden eller åkt på semester, jag har börjat jobba! Fy, vilken hektisk veckan det var varit. På kvällarna har jag varit som "en urviden disklase" helt färdig (därför har det inte blivit några inlägg), men ändå inte kunnat sova om nätterna (mycket i huvudet). Men nu kan det bara bli bättre (hoppas jag)!

Igår jobbade jag även i boden i Hällevik. Sedan i  torsdags har det pågått en jazzfestival i det lilla samhället. Igår var det jättemycket folk i rörelse, det spisades jazz både här och där och även mat, allt i från den klassiska sillamackan till älgkebab! Det rådde fri parkering så det stod bilar både härs och tvärs. Men det var inga sura miner någonstans, och vädret visade sig från sin bästa sida (nästan iallafall, det var lite kallt och blåsigt, men det regnade inte och solen sken då och då, man kan ju inte få allt)! Tyvärr fick jag inte möjlighet att själv gå runt bland tält och stånd, men jag njöt ändå! Pratat med folk från alla delar av vårt land och många danskar (de tycks gilla jazz)! Kul att det händer något i vår lilla stad!

Idag är det söndag och jag (eller snarare dottern) väntar på fikabesök, så jag har precis tagit ut en härlig äppelkaka från ugnen (egna äpplen)! Det är en härlig tid nu (om man är en matnörd som jag) med alla härliga höstprimörer som börjar bli färdiga. Morötterna på bilden kommer från mitt egna lilla land. Jag satte lite blandade fröer, så det blev både oranga, vita, röda, gula och lila morötter! Om de smakar annorlunda vet jag inte men de är fina att titta på *fniss*.

Ha en fortsatt härlig söndag och mysig måndag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar