fredag 26 augusti 2011

Bambi, rosor och...

 ... nostalgi!

Jag ska försöka få till ett litet inlägg; jag sitter nämligen på dotterns minidator och skriver (min vill inte idag, problem med nätverket). Jag är inte van vid denna plutt och dess lustiga knappar så det blir kanske en del fel *fniss*



 Idag är det fredag igen, det har varit ännu en hektisk vecka. Jag hade hoppats det skulle bli bättre men; nej det blev det inte! Så idag köpte jag en bukett rosor till mig själv för gott jobb denna vecka! Det blev vita, skira som får stå på matsalsbordet, där ser jag dem både från köket och vardagsrummet!


När jag kom hem från frissan i eftermiddags hade jag åter igen (se tidigare inlägg) finbesök i trädgården, till en början låg han (Bambi) så försynt på gräsmattan men när han började mumsa på mina träd och buskar fick jag nog och körde faktiskt iväg honom. Han får äta middag någon annanstans!

På tal om middag; dottern är i Stockholm över helgen och när hon är bortrest brukar jag äta sånt hon inte gillar till middag; som räkor! Jag har länge gått och funderat på en maträtt som min mamma gjorde på 80-talet med bland annat räkor. Jag ringde och frågade henne men hon hade inte sparat receptet och kom heller inte ihåg det. Men jag har faktiskt lyckats hitta det på nätet, fantastiskt! Så ikväll ska jag  testa det, förmodligen är det inte alls som jag kom ihåg men det blir i alla fall en nostalgitripp!

Imorgon är det dags för jobb i Boden igen, det blir sista gången den här sommaren! På söndag är det städning och stängning som gäller. Vi får se om det blir något nästa sommar!

Ha en riktig härlig helg, den sista i augusti!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar