tisdag 2 augusti 2011

WSJ! Alltid...


...redo!

Idag har jag gjort en jorden-runt-resa på tre timmar! Jag har varit och besökt Skånes fjärde största stad; World Scout Jamboree i Rinkaby! Det var häftigt!



Det första man möttes av när man väl kommit dit - man får åka och checka in på ett ställe för att sen åka buss ut till lägret  (om man nu inte ha sådan tur att ens dotter har presskort och får köra ända in med bilen :o) - var alla dessa flaggor från världens alla hörn. Det var 166 olika flaggor som representerade deltagarländerna. Alltså var det deltagare från de mest "konstiga" ställen, som till exempel Santa Lucia, Trinidad/Tobago och något konstigt land på K som jag aldrig hade hört, och inte heller kommer ihåg *fniss*.


Varje land (nästan) hade byggt upp utställningar, och en del länder hade även restauranger där man kunde äta deras specialiter! Lägret var uppdelat i fyra städer och i dessa städer fanns det sedan småstäder med tält i alla möjliga färger och andra roligheter som de byggt upp; det går inte att fatta hur stort det var! Och alla var jätteglada (trots att det regnade hela förra veckan)! Tro inte att det bara var vi som var på besök; nej hela besöksparkeringen var full med bilar från hela världen och det avgick bussar till lägret hela tiden! Men det var absolut inte trångt, det enda man märkte att det var mycket folk där var på de långa köerna till de olika matställena!



Jag hade nog inte åkt dit om det inte varit så att dottern skulle dit och göra reportage (och pussa på pojkvännen som jobbar där som volontär), och om hon inte hade varit där tidigare på besök och pratat sig varm om detta! Det är så mycket jag skulle vilja berätta men jag vet inte vad jag ska börja eller sluta!

Det håller på till söndag; så ni har fortfarande tid att åka dit!

Ha det gott!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar