onsdag 8 februari 2012

Ni-na ni-na...

... ni-na ninna-ninna-ni-na-na! (dagens boktips)


Japp, då var det onsdag igen och fortfarande händer det inte mycket här hemma! Det känns som jag har gått i ide, men jag vaknar kanske nu när det börjar bli ljusare ute!

I helgen gick jag verkligen i ide, jag tror inte jag gick utanför dörren, men det var skönt att  göra ingenting. Jag började läsa min nya julklappsbok; En liten smula underbar av Dawn French. Jag önskade mig boken för Dawn French är en av mina stora tv-favoriter, särskilt i The Vicar of Dibley. Detta är hennes debutroman och den har toppat bestsellerslistorna i England och eftersom jag gillar brittisk humor måste den väl passa mig också!


Jag har inte läst så många sidor ännu, men den lovar gott!  En liten smula underbar handlar om den kaotiska familjen Battle; Mamma Mo, dottern Dora, sonen Oscar (egentligen Peter, men det vägrar hans sedan några år att kallas eftersom han anser sig vara ett medium för Oscar Wildes ande). Och så Pappa, namnlös. Det är mamman, dottern och sonen som står för berättandet i korta kapitel. 

Det är ingen bok med ett vacker språk så har man svårt för ett tufft språk med svordomar och fula ord är den kanske inte att rekommendera. Det förekommer ganska många sådana särskilt när det är dottern som berättar. Men än så länge har jag tyckt att den har varit mycket roande och ser fram emot att läsa mer!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram 
Susanne

1 kommentar:

  1. Alltid kul att få nya boktips!
    Ha det bra! Vi syns imorgon!
    Ullis

    SvaraRadera