onsdag 21 mars 2012

Fransk...


... bordsdekoration!

Vi är mer än halvvägs genom veckan och snart är det helg igen! Idag var det inte mörkt förrän klockan nästan var sju, visst är det härligt med ljuset och värmen! Allt känns lite lättare, fast man skulle haft lite mer ork när man kommer hem från jobbet att ta vara på det, men den kommer förhoppningsvis!

Just nu tittar jag på ett program om folk som vill flytta till solen och de befinner sig i Italien, och det kanske inte hade varit fel. Jag vill nog inte flytta dit, men en liten resa dit hade varit trevligt! Tänk att sitta där på en taverna i liten by i Toscana och njuta av ett gott glas vin! Drömma kan man väl alltid göra, det kostar inget!


Jag blev så glad när jag fick tag i denna fina franska bordsdekoration som passar perfekt när man gillar den franska lantstilen! Nä, nu ljuger jag lite! Visst blev jag jätteglad men den är inte fransk utan inhandlad i Burlöv (av alla ställen) av min älskade dotter. Hon hade köpt den till mig, visst var det snällt?


Så nu åkte den gamla ljusbrickan bort och denna skapelse sattes på matbordet. Just nu har jag satt dit ett blockljus, en ljuvligt lila pensée och lite ägg och fjädrar. Jag gillar sådant som man lätt kan förändra!

Ha det gott mina vänner!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar