fredag 23 mars 2012

Nu är det...

... på riktigt!

Härliga fredag är här igen och vädret visar sig från sin bästa sida!

Igår gick jag ut för att leta vitsippor, men jag behövde inte leta, för i min lilla vitsippsbacke lyste det vitt!

Även dessa är en favoritblomma, och inte bara för att den är så ljuvligt, utan den betyder så mycket mer för mig!

Det finns nog ingen mer vårdoft än den när man sätter näsan i en bukett nyplockade vitsippor, då är det på riktigt! Eller härliga barndomsminnen när man gick med mormor i vitsippsbacken på landet. Eller när dottern var liten och man fick en egenplockad bukett  från den lilla handen! Eller de vårfester man haft och dukat med stora buketter med sippor. Ja, minnena är många och vitsippor är lycka för mig!

Ha en härlig fredag och en skön helg!
kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar