måndag 14 maj 2012

Mysiga...

... måndag!

För nytillkomna läsare kanske uttrycket "Mysiga måndag" behöver en förklaring; jag gillar inte måndagar (vem gör det) särskilt mycket och kom då på att om jag kallar det mysiga måndag skulle det kanske kännas lite lättare. Och det fungerar faktiskt för det mesta och nu är vi fler som använder det!

Men denna måndag kändes ändå ganska bra, det är ju en kort vecka! Nu låter det som om jag inte trivs på mitt arbete men det gör jag. Mitt jobb ärt mycket roligt och omväxlande ( fast det kan bli väldigt omväxlande ibland) och jag har jättehärliga kollegor!

Igår städades verandan färdigt så nu är det bara  det roliga "piffet" kvar. Gardinerna ska upp, de nya dynorna plockas fram, lite fina blommor (väntar på mina doftpelargoner) och så ska köksvagnen på bilden också flyttas ut. Men det får vänta till slutet på veckan!


Jag köpte bänken/vagnen när de sålde dem för en väldigt billig peng i lågprisbutiken som börjar på N, tänkte att den skulle bli bra att ha på verandan. Den har många praktiska funktioner, små korgar, lådor, hyllor och flaskhållare. Nu har den stått i köket ett tag i väntan på värmen och tyvärr passar den rätt bra även där, men som sagt den ska få flytta ut! (den får väl komma in till hösten igen)

Den trevliga besticklådan och trälådorna är också nya (inte från samma butik) de passade väldigt bra på bänken och är praktiska att ha ute!

Ha en go vecka!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar