lördag 26 maj 2012

Länge...

...sen!

Hej mina vänner, det var ett tag sedan! En vecka kanske inte är så länge kan tyckas men i bloggvärlden är det ett ganska långt uppehåll *fniss*. Men långa och intensiva arbetsdagar och trötthet på kvällarna (trots det underbara vädret) är orsaken!


Men jag har i alla fall orkat plantera mina växter jag köpte förra helgen! I de fina zinkkrukorna jag fick när jag fyllde år planterade jag uppstammad lavendel, någon småblommig rosa växt som jag faktiskt inte vet vad heter (men den är fin) och en trevlig grågrön bladväxt som hänger ner. Det är så härligt med lavendel, jag älskar dem, när man tar på dem eller nuddar dem så sprider sig en ljuvlig doft, sen är de fina att titta på också! En av mina drömmar är att få åka till Provence och titta på deras fantastiska lavendelfält!

Idag ska jag ut och fara! Min älskade lilla papsen fyller 75 år idag (det är nu jag inser att jag själv inte är någon ungdom längre) och det måste ju firas! Han vill inte ha något kalas och inte åka på någon resa så det blir en dagsutflykt med hela klanen (pappa, mamma, syrran, dottern, dotterns pojkvän och så jag). Vart vi ska kan jag inte avslöja för det kan ju vara någon nyfiken som läser detta *fniss*! Men så mycket kan jag väl säga att det kommer ingå en väldigt god middag!

Förmodligen kommer det inte dugga tätt mellan inläggen nästa vecka heller, jag har lite att stå i. Vi öppnar nämligen Hantverksbon nästa helg, och jag har en hel del kvar att göra inför det. Men något inlägg ska jag nog hinna med, ni måste ju få reda på när vi har öppet!

Ha en härlig pingsthelg! Glöm inte lilla Mamsen imorgon!
Kramar
Susanne



1 kommentar:

  1. Ja lavendel är ju så underbara! Jag har arbetat på en lång lavendelhäck i trädgården i flera år (delat plantor o.s.v.) och i år hoppas jag att det äntligen ska se ut precis som jag tänkt mig, tjockt och tätt och överröst med liladoftande blommor!
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera