lördag 19 maj 2012

Vackra...


... vår!

Visst blir man lika hänförd varje år när äppelträden blommar? Att dessa gamla knotiga träd kan få så underbara små skapelser som deras blommor är! I min trädgård finns det fem äppelträd i olika storlekar och sorter som blommar för fullt just nu ifrån vitt till mörk rosa!



Att solen skiner idag och man har två dagars ledighet till att njuta av, gör ju inte saken sämre *fniss*!



Igår var jag ledig och efter en pysselförmiddag tog jag mamsen på en inköpsrunda, hon skulle köpa uteväxter. Hela bilen blev full med blommor för jag kunde ju inte heller motstå att köpa några. Jag hade planerat att jag skulle köpa till mina fina krukor jag fick när jag fyllde år och efter lite letande hittade jag det jag ville ha. Sen blev det lite annat också. Så idag ska det planteras!


Fast först ska det provkokas marmelad (som ska säljas) jag vill ha någon ny i år Vad det är för sort får bli en hemlighet så länge! Jag har även gjort provdeg på knäckebröd som ska lig.ga i kylen ett dygn, så hur de smakar får ni veta en annan gång!


Ha en fortsatt härlig helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar