fredag 15 juni 2012

Många...

... avslutningar!

Puh, nu är denna veckan äntligen över men det är med både med glädje och sorg jag skiver det! Glädje för att barnen och min personal (en del av dem) har fått sommarlov och sorg för de elever och personal som inte ska vara kvar på mina skolor utan gå vidare till andra skolor och jobb!


Det har varit en väldigt intensiv vecka med väldigt långa men roliga dagar. Fördelen med att ha fler arbetsplatser är att man får uppleva alla trevligheter två gånger *fniss*! I onsdags var det personalsamkväm på min ena enhet, jag hade fixat en liten ost- och vinbuffé och jag tror den var uppskattad för jag fick en jättefin blomma av personalen igår. Igår var det dags för min andra enhet att fira; först var det en jättefin skolavslutning i kyrkan på kvällen och efteråt samlades vi  för personaltrevligheter! De bjöds på en liten italiensk buffé som jag hade lagat och eftersom det togs tabberas på maten förmodar jag att de tyckte om den *fniss igen* och även där fick jag väldigt fina presenter (bla de fina boklådorna) av personalen!

Och idag var det skolavslutning igen, med tårta, tal, och skönsång av eleverna. Och varje gång det sjungs "Den blomstertid.." så kommer tårarna!

Så imorgon ska jag göra ingenting.... Men på söndag är det dags för jobb igen, roligt sådant för då ska jag stå i "Boden" igen!

Nu lovar jag att det ska bli lite tätare mellan inläggen, när allt har lugnat ner sig!

Ha en fantastisk helg!
Kramar
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar