lördag 2 juni 2012

Det sa...


...swisch!

Nu är vi inne i juni månad, jag bara undrar; vart tog Maj vägen? Finns det ingen stoppatidenknapp!

För er som är nyfikna på hur förra helgen gick med firande och allt så kan jag rapportera att det blev en jättebra dag! Först en rejäl frukost hos föräldrarna, sen bar det iväg till härliga Österlen. Några små stopp på vägen innan vi stannade på Brösarps Gästis för att äta middag. Vi åt vildsvin med gräddkokta murklor, rödvinssås och en rolig potatiskaka, det var fantastiskt gott. Till dessert blev det såklart en cremè bruleè, ett måste för mig när det finns på menyn. Med andra ord; vi hade en fantastisk dag och det bästa av allt var att hela familjen var samlad!


I veckan har det stått (förutom jobb) marmeladkokning, tvåltillverkning och lite annan tillverkning, på schemat för idag öppnar vi Hantverksbon i Hällevik! Och igår var vi där och städade och packade upp, det är en speciell känsla att sätta upp sina saker på hyllor och bord. Det är både roligt och nervöst, man vet ju inte om folk gillar det!

För nytillkomna läsare som har missat det, så är jag med i ett Hantverkskollektiv som har sommarförsäljning i en av våra små fiskesamhällen utanför staden. Vi är fyra tanter och en man som säljer våra alster där!


Denna helgen har vi öppet lördag och söndag mellan 11.00 och 16.00, det är även öppet på onsdag samma tider. Men vill ni träffa mig så står jag inte där förrän nästa lördag *fniss*! Men det blir ingen vila för det, det står både städning, plantering och mer tillverkning på schemat.

Ha en härlig helg!
Kram
Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar