lördag 2 mars 2013

Tak-


...dropp och snödropp!


Denna vecka har det varit takdropp hos oss i söder, det har varit sköna plusgrader och sol på dagarna och snön smälter sakta men säkert undan! Fast nu är det bara äcklig och smutsig snö kvar så den får gärna skynda sig att försvinna!


Nu när snön är borta kom alla härliga vårblommor fram, det är snödroppar, gula söta vintergäck och jag har till och med någon krokus på gång! Det är härligt.... Jag tycker de är finast när de får stå i rabatterna men några snödroppar plockade jag in. Men istället för att sätt dem i en vanlig vas, hamnade de tillsammans med några videkvistar under en liten glasklocka. Nästan som ett litet konstverk...

Igår var jag och hämtade dottern vid tåget, hon är hemma på en snabbvisit för hon ska jobba på tidningen idag! Tyvärr åker hon tillbaka redan ikväll eftersom hon ska på nördmässa *fniss* imorgon! Men några timmar har vi hunnit umgås! Igår blev det en runda på stan i solskenet, det hade börjat komma hem lite mysiga vårsaker i våra fina småbutiker. Det var en hel del jag kan tänka mig! Vi avnjöt en god middag men resten av kvällen tillbringade vi i en varsin soffhörna, ganska trötta efter en stressig jobb- och studievecka!

Ha en härlig helg!
Kram
Susanne 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar