lördag 23 mars 2013

En viss...


 ... skillnad!

Jag har saknat er! Men jag har hamnat i en liten "marskoma"; det är kallt (väldigt kallt) snålblåst och fortfarande snö och detta ska tydligen fortsätta nästa vecka också. Detta och jobbet tömmer mig på energi, ingenting känns roligt, inte ens att skriva här. Förra året vid den här tiden skrev jag så här! Då stod vitsippsbacken i blom, det är en viss skillnad eller hur? kanske inte färgmässigt *fniss*. Man får göra vår inne istället!


När det nu inte går att plantera de första penséerna ute hamnade min i en liten burk inne istället! "Vår på burk", det låter väl trevligt! Tillsammans med lite spansk mossa planterade jag den i en gammal loppisburk. Jag tycker den ser lite nyfiken ut, där den tittar ut!

Men nu är den efterlängtade helgen här, ska ni göra något trevligt? Jag ska nog ta en runda i vår lilla stad och se om jag kan hitta något trevligt att pigga upp mig med! Jag har även lite jobb att göra; jag har ett hemligt projekt på gång och sedan var det en del som gillade mina ägg, så jag får väl "värpa" några till. Sen får man väl se över utrustningen inför nästa vecka utflykt, kvasten behöver nog lagas *fniss*!

Ha en underbar helg!
Kram
Susanne

1 kommentar:

  1. Dina penséer inger hopp tycker jag. Visst är man trött på kyla och snö nu. Det ska verkligen bli skönt med lite vårvärme snart...för nån gång måste den ju komma. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera