lördag 16 mars 2013

Tjuv...

...start!

Oj, här duggar det inte tätt mellan inläggen, men jag letar fortfarande efter energin och inspirationen! Hoppas den kommer nu. Lite inspiration fick jag igår när jag var på utflykt med lilla mamsen till Symässan i Malmö. Den var bra men har varit mycket bättre andra gånger jag varit där, men det hindrade dock inte att jag kom hem med ett antal småpåsar med smått och gott i *fniss*. Vi slog två flugor i en smäll och besökte dottern med sambo också!


Förra helgen hade jag faktiskt lite lust att pyssla så jag tjuvstartade påsken med att göra lite nya påskägg! Fast jag tycker inte ägg enbart är påsk utan jag förknippar det med våren så därför har jag redan lagt fram dem (visar senare) *fniss igen*!

I år fick en del av dem  i en härlig blågrå ton och att jag hade jag turen att hitta fjädrar i samma färg gjorde inte färgvalet sämre. Jag målar och duttar färg på fuskägg, klistrar på textpapper och bild eller bara en bild. Lite lite snöre runt och sen dekorerade jag dem med fjädrar och den här gången knappar! Min mamma blev avundsjuk och ville också ha, så jag ska göra några till henne idag!

 Förresten undrar jag vad vi har gjort ryssen för ont eftersom de måste skicka på oss denna kyla. Och torr luft är det också, man är ju en vandrande elpistol!

Ha en go helg mina vänner!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar