söndag 2 juni 2013

Borta bra men...




...hemma bäst!

Oj, vilka intensiva dagar det var under mitt besök hos systern i huvudstaden! Det har varit mycket slit och släp eftersom jag har hjälp henne att rensa sitt överfulla förråd och köra det till miljöstationen. Och inte nog med det; det blev även inköp av ny soffa och lite annat som skulle packas in, packas ut, bäras upp fem våningar (men som tur var fick vi in delarna i den pyttelilla hissen). Tro nu inte att det bara var jobb på schemat, nej det blev ett par rundor på stan och god morsdagmiddag! Det är alltid roligt att åka iväg och bryta vardagen men det är skönt att komma hem igen. Och som vanligt när man varit borta från jobbet några dagar så ligger det mycket på hög! Så även resten av veckan gick i samma tempo *fniss*

I lördags slog vi upp den blå dörren till Hantverksboden, tyvärr har jag inte hunnit med att tillverka så mycket som jag önskat, men lite har jag till försäljning och de andra ha mer.Och när allt lugnat ner sig hinner jag tillverka mer pryttel. Jag stod där igår och det är alltid roligt att träffa både nya och gamla kunder! Mer om detta kommer!

Det blev även en  extra trevlig fredag, eftersom dottern var hemma på ett snabbesök  för att stadsvandra med några klasser från årskurs tre. Men hon åkte tillbaka redan igår men vi träffas igen om några dagar eftersom kusinen tar studenten i veckan! Det är alltid trevligt med student tycker jag...



Nu är vi redan inne i juni... Mina små pelargoner som har växt bra har fått flytta ut och även mitt nya olivträd. Det är nog dags att plantera om dem till lite större krukor, men jag tycker de är så söta när de är lite små... I år har jag lite nya sorter bland annat stjärnpelargon, äggskalspelargon, vit rosenpelargon, en gul sort och ett par andra doftpelargoner samt en som jag alltid köper; den som ska hålla myggen borta!


Nu är det två intensiva jobbveckor kvar innan skolan slutar i vår kommun. Visserligen jobbar jag två veckor till men då brukar det vara lite lugnare .Och som jag skrev innan så ska det firas student, nationaldag och barndop i veckan!

Ha en bra vecka, jag hoppas det blir lite tätare mellan inläggen nu!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar