måndag 10 juni 2013

Det är ...

... mycket nu!

Fortfarande duggar det inte tätt mellan inläggen men förra veckan var ganska stressig och den veckan ska vi inte tala om. Sista veckan innan skolavslutningen (vi slutar på fredag) är helt galen med allt som ska fixas! Så just nu finns inte varken tid och ork till något annat än jobb! Fast ikväll har jag faktiskt gjort lite i köket (bakat och lite annat hemligt), något som jag har saknat! Men nästa vecka så....

I onsdags var jag på studentuppvaktning, det är något visst med student. Man står på skolgården och väntar på ungdomarna och känner förväntan i luften. Och de hade tur med vädret också!

I lördags var jag på barndop i Malmö, även det är en speciell högtid. Man vet ju aldrig hur det ska gå under ceremonin , allt beror på dagsformen hos den lille. Lille Theodor, som han döptes till, var inte särskilt glad i kyrkan, men vad gjorde det, det blev en minnesvärt ögonblick ändå!

Som sagt är det mycket som ska fixas denna vecka när man jobbar på skola. Förutom det vanliga administrativa arbetet, så ska det mycket annat som ska fixas också! Och är man på två skolor så blir det dubbelt upp! Men det är roligt också!


Och det blir ingen vila i helgen heller, det är dags för en tur till Malmö igen. Denna gången för att titta på teater som dottern är med i, men först blir det en liten shoppingrunda. Så på söndag är jag nog ganska färdig! *fniss*

Nu börjar mina underbara rosor blomma, så nu är det sommar på riktigt! Buskarna är nästan två meter höga och nästan lika breda (jag har tre stycken), så de bildar en ljuvlig, väldoftande häck som blommar ända till frosten kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar