fredag 21 juni 2013

Vill önska...


... er en glad Midsommar!

Tittar in för att önska er alla en riktigt skön midsommar och hoppas att ni får fira den som ni vill! Trots det utlovade regn- och åskovädret, som än så länge har hållit sig borta hos mig iallafall! Själv tycker jag det är skönt med en extra dag ledigt och i år utan några som helst krav!

Visserligen var jag ledig från jobbet igår också, men dagen ägnades åt att jaga dammråttor och annat som frodats i huset under de senaste veckorna när städningen inte hunnits med som jag önskat! Liten tur för att köpa lite uteväxter till mina krukor blev det också, något som jag heller inte hunnit med. Så dessa ska jag nog plantera idag om vädret håller i sig (just nu är det sol)!


Traditionen på midsommar är ju nubbe och jordgubbar, så varför inte göra "Jordgubbsnubbe", en väldigt god isglassdrink. Har du inga isglassformar hemma går det lika bra med muffinsformar i silikon, fryståliga glas, mindre plastbunkar eller liknande och sätt en pinne (men låt de frysa några timmar och sätt sedan i pinnen så får du den att stå rakt.)

Så här gör du:

Mixa 500 g rensade och delade jordgubbar med 3 msk florsocker, 4 dl vatten, 2 msk citronsaft, 2 msk koncentrerad flädersaft och 1 dl Hallands fläder snaps.

Häll upp i formar och frys i ca 8-10 timmar.

Så sätter ni igång nu så är det färdigt tills ni dansat små grodorna!

Ha det gott mina vänner!
Kram
Susanne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar