fredag 14 juni 2013

Nu är det...

... sommar!


En av fördelarna med att jobba i skolans värld är att man får uppleva skolavslutning fast man har stora barn.
Igår kväll var jag på avslutning i vår vackra kyrka med min ena skola. Det är något speciellt när man är i kyrkan och eleverna sjöng så fint att jag fick gåshud! Därefter hade vi lite personalsamkväm även det var trevligt även om sången inte gav mig gåshud *fniss*. Idag var det avslutning på nästa skola och vi har den utomhus och gissa vad; det regnade. Som tur var satt eleverna under tak och föräldrarna var utrustade med paraplyer. Men det har också sin charm! Och vid båda tillfällena kom såklart tårarna när det sjöngs "Den blomstertid nu kommer", det är något speciellt med den psalmen...


Som ni säkert vet går jag ofta går på loppis och jag använder ofta fynden till annat än de är tänkta att användas till. Som den här fina kannan, med sitt fina mönster, sirliga handtag och härliga patina som idag får agera vas till mina rosor. Jag tycker det är så fint med de skira rosa rosorna till den slitna kannan!

Imorgon lördag bär det iväg med tåg till skåneland igen. Denna gången för att gå på teater i Malmö som dottern  har en roll i, det vill man ju inte missa!  Men först ska hon och jag ta en shoppingrunda och denna gången blir det i mysiga Lund!

Så på söndag ska jag ta tag i mitt liv igen *fniss* efter en hektisk period. Visserligen jobbar jag två veckor till men det är lite lugnare nu när elever och personal har ledigt. Sen måste jag tillverka lite till boden som från och med måndag har öppet alla dagar!

Ha en skön helg!
Kram
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar